Home > Markten > Financieel

In de financiële sector opereert ICT allang niet meer achter de schermen. Omdat klanten real time transacties kunnen doen, is ICT zichtbaarder dan ooit. ICT-problemen – zoals ddos-aanvallen – manifesteren zich rechtstreeks bij de klant. Financiële instellingen staan voor de uitdaging hun ICT-organisatie daar beter op in te richten. Ook aan hun performance stelt de maatschappij steeds hogere eisen. Meten en verbeteren zijn aan de orde van de dag. Innovaties, zoals bancaire apps en cloudtoepassingen, zijn onmisbaar om de concurrentie voor te blijven. De continu veranderende wet- en regelgeving is daarbij een complex gegeven.



Toegevoegde waarde

Voor ICT-organisaties in de financiële sector betekenen deze trends een forse omslag. Ze staan voor vraagstukken als het optimaal inrichten van ICT-systemen zodat klanten er veilig en makkelijk mee uit de voeten kunnen, het meten van de performance en halen van service levels. Maar ook: faciliteren van innovaties, verwerken van de continu veranderende regels in de ICT-systemen én bijdragen aan efficiënte, duurzame processen.

 

Wat wij kunnen betekenen

KPN Consulting adviseert financiële instellingen over hoe zij hun ICT-landschap op een toekomstbestendige manier kunnen (her)inrichten. We adviseren over de keuzes die hierbij komen kijken en desgewenst implementeren we de veranderingen. Daarbij kijken we niet alleen naar de techniek, maar richten we ons juist op de processen en de mensen die met de veranderingen te maken krijgen.


Onze referenties