Home > Thema's > Digitale Transformatie

De digitale transformatie is op het moment misschien wel het meest besproken onderwerp in boardrooms wereldwijd. Het is een ontwikkeling met een enorme impact op alle aspecten van leven en werken. Had digitalisering eerder vooral een ondersteunende functie, nu wordt het van groter strategisch belang en verandert technologie in de stuwende kracht achter een organisatie. En verandert het distributiekanalen, bedrijfsprocessen, verdienmodellen en de cultuur. Denk aan complexe banken die zich ontwikkelen tot agile softwarehuizen. Of aan grote retailketens die financiële producten gaan leveren.

 

Steeds meer organisaties ontdekken dat digitalisering de drijvende kracht achter vooruitgang is. En dat het nieuwe kansen biedt op het gebied van klantinteractie, slimmere processen en bedrijfsgroei. Veel organisaties zien dan ook de noodzaak om te veranderen. Sommige sectoren gaan volledig digitaal, andere digitaliseren minder snel. Wat vast staat: digitalisering verandert elke sector. En staat u zelf niet aan het roer, dan zullen die veranderingen u overkomen. Met een digitale strategie voorkomt u dat. En met een proactieve organisatiestructuur en -cultuur, open voor innovatie en groei.

Naar digitaal meesterschap

Digital masters zijn in staat om technologieën steeds in te zetten om waarde te creeëren. Voor hun klanten, maar ook voor hun eigen organisatie en medewerkers. Ze zijn flexibel, wendbaar en slagvaardig en hebben significant betere prestaties. Volgens onderzoek van Massachusetts Institute of Technology (MIT) wel tot 26% beter. Hun verdienmodellen, processen, distributiekanalen, diensten en klantbenadering worden versterkt en mede mogelijk gemaakt door technologie. Kortom: digitalisering is tot in de haarvaten van de organisatie doorgedrongen. Maar voor veel organisaties is dat nog lang niet op orde. En sommige moeten de eerste stap nog zetten.


Waarom juist nu?

De digitale transformatie wordt gedreven door maatschappelijke ontwikkelingen als de toenemende globalisering, de focus op de veranderende behoefte van de klant of gebruiker, de verschuiving van een producteconomie naar een diensteconomie, een groeiende behoefte aan efficiëntie en de opkomst van disruptieve initiatieven. In 2020 is naar verwachting 75% van alle bedrijven volledig digitaal. Althans van alle bedrijven die dan nog bestaan, want experts
verwachten dat meer dan 40% van de bedrijven de digitaliseringsslag niet zal overleven.


De elementen van de digitale transformatie

De digitale transformatie lijkt over technologie te gaan. Natuurlijk speelt technologie een grote rol, maar de echte verandering die plaatsvindt in de organisatie is die van mensen. Met een digitale strategie als leidraad gaan zij op een nieuwe manier waarde creëren in processen, geholpen door technologie. De samenhang tussen 3 elementen – mensen, processen en technologie – bepaalt het succes van de transformatie.

 

Hoe helpen wij?

Wij begeleiden organisaties bij hun digitale transformatie. Onze mensen laten ze radicaal beter presteren, door slim gebruik van nieuwe technologie. We gidsen ze langs alle mogelijkheden. En zorgen voor een stevig ICT-fundament, dat de vrijheid geeft om te blijven innoveren. Kijk onder Expertise hoe wij kunnen helpen.

 

Digital masters zijn in staat om technologieën steeds in te zetten om waarde te creeëren. Voor hun klanten, maar ook voor hun eigen organisatie en medewerkers. Ze zijn flexibel, wendbaar en slagvaardig en hebben significant betere prestaties. Volgens onderzoek van Massachusetts Institute of Technology (MIT) wel tot 26% beter. Hun verdienmodellen, processen, distributiekanalen, diensten en klantbenadering worden versterkt en mede mogelijk gemaakt door technologie. Kortom: digitalisering is tot in de haarvaten van de organisatie doorgedrongen. Maar voor veel organisaties is dat nog lang niet op orde. En sommige moeten de eerste stap nog zetten.


Waarom juist nu?

De digitale transformatie wordt gedreven door maatschappelijke ontwikkelingen als de toenemende globalisering, de focus op de veranderende behoefte van de klant of gebruiker, de verschuiving van een producteconomie naar een diensteconomie, een groeiende behoefte aan efficiëntie en de opkomst van disruptieve initiatieven. In 2020 is naar verwachting 75% van alle bedrijven volledig digitaal. Althans van alle bedrijven die dan nog bestaan, want experts
verwachten dat meer dan 40% van de bedrijven de digitaliseringsslag niet zal overleven.


De elementen van de digitale transformatie

De digitale transformatie lijkt over technologie te gaan. Natuurlijk speelt technologie een grote rol, maar de echte verandering die plaatsvindt in de organisatie is die van mensen. Met een digitale strategie als leidraad gaan zij op een nieuwe manier waarde creëren in processen, geholpen door technologie. De samenhang tussen 3 elementen – mensen, processen en technologie – bepaalt het succes van de transformatie.

 

Hoe helpen wij?

Wij begeleiden organisaties bij hun digitale transformatie. Onze mensen laten ze radicaal beter presteren, door slim gebruik van nieuwe technologie. We gidsen ze langs alle mogelijkheden. En zorgen voor een stevig ICT-fundament, dat de vrijheid geeft om te blijven innoveren. Kijk onder Expertise hoe wij kunnen helpen.

 

Volg ons op Twitter